Onet kontynuuje działania związane z wyrównywaniem szans kobiet w Polsce . Wraz z partnerami UN Global Compact i fundacją Share The Care rozpoczyna kampanię #TataWdomu, której celem jest zachęcenie ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich.
Ringier Axel Springer od kilku lat prowadzi szerokie działania w zakresie wyrównywania szans kobiet. A kampania #TataWdomu stanowi kolejną już odsłonę. To odpowiedz na wdrożoną w kwietniu dyrektywę work-life balance przyznająca ojcom m.in. indywidualne prawo do 9 tygodni nietransferowanego urlopu rodzicielskiego „Równość płci jest jednym z trzech kluczowych filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Zaczęliśmy od akcji #NieCzekam107lat, jej kolejną odsłoną była #BazaEkspertek, niezwykle ważny dla nas – mediów – projekt. W ramach tego obszaru, w tym roku postanowiliśmy skupić się na równości rodzicielskiej. Nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich, mogą wpłynąć na przejęcie przez mężczyzn części obowiązków domowych, a to przełoży się na szanse samorealizacji kobiet, wzrost poczucia ich własnej wartości – mówi Karolina Nowak Luśtyk – Sustainability Marketing Manager w Ringier Axel Springer.
Wspieranie równości płci nie jest możliwe bez działań na rzecz rozwoju zawodowego obojga rodziców. Dlatego w styczniu magazyn Forbes Women należący do Ringier Axel Springer przeprowadził ranking firm wspierający równość rodzicielską „Firma przyjazna tacie na etacie”. Zebrano najlepsze praktyki stosowane przez pracodawców dbających o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. W dalszej perspektywie chcąc pomóc biznesowi zainspirować się i ułatwić wprowadzanie zmian, wydany zostanie e-booka, który podpowiada jakie kroki należy podjąć, by stać się liderem w tym obszarze. Korzyści z urlopów rodzicielskich są wielowymiarowe- kluczowa jest perspektywa dziecka, ale rozwiązanie to przynosi korzyści wszystkim: ojcom, matko a także właśnie pracodawcom.
„Po ustawodawcy, pracodawcy są drugim najważniejszym ogniwem tej bardzo potrzebnej i ważnej zmiany. Z badań naszej fundacji wynika, że ojców przed korzystaniem z urlopu powstrzymuje obawa przed utratą pracy czy obawa, że coś ominie ich w pracy (podwyżka, awans). Pracodawcy powinni mieć świadomość korzyści, jakie sami odnoszą kiedy ojcowie-ich pracownicy korzystają z urlopów rodzicielskich. Powinni odważnie informować o prawach ojców oraz obalać stereotypy dotyczące ról płciowych w rodzinie, zgodnie z którymi ojciec jest żywicielem rodziny, a kobieta zajmuje się dziećmi i domem. Tego oczekują od pracodawców zarówno mężczyźni, jak i kobiety.” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care
Celem kampanii #TataWDomu jest zachęcenie rodziców do równego podziału obowiązków opiekuńczych, a w efekcie zmniejszenie nierówności pomiędzy kobietami a mężczyznami. W Polsce nadal jdominują stereotypy i wielu mężczyzn obawia się reakcji otoczenia- pracodawcy, kolegów czy rodziny. Stad pomysł na kampanię w której znani ojcowie zachęcają do zmiany formuły i pokazują jak ważne jest ojcostwo. Ambasadorami akcji zostali: Wiktor Zborowski, Tomasz Sekielksi, Krzysztof Zalewski, Radosław Pazura, Przemysław Saleta, Damian Michałowski, Krzysztof „Jankes” Jankowski.
Wierzymy że skuteczne działanie to też mądre wspieranie. Dlatego partnerami merytorycznymi akcji jest United Nations Global Compact Network Poland oraz fundację Share the care, która od dawna promuje temat równości rodzicielskiej. Promocja akcji jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych, w radio oraz kinach a także w mediach społecznościowych własnych i zewnętrznych . Za koncepcje kreatywną całej kampanii odpowiada agencja Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, za współprace z influencerami – agencja 2koma7, produkcja spotów video została zrealizowana przez Papaya Films.