Aktualności

Kampania #TATAWDOMU

tatawdomu

Onet kontynuuje działania związane z wyrównywaniem szans kobiet w Polsce . Wraz z partnerami UN Global Compact i fundacją Share The Care rozpoczyna kampanię #TataWdomu, której celem jest zachęcenie ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich.

Ringier  Axel  Springer  od  kilku  lat  prowadzi  szerokie  działania  w zakresie  wyrównywania szans  kobiet.  A kampania  #TataWdomu  stanowi  kolejną  już  odsłonę.  To  odpowiedz  na  wdrożoną  w kwietniu  dyrektywę  work-life  balance  przyznająca  ojcom  m.in.  indywidualne prawo  do 9 tygodni  nietransferowanego  urlopu  rodzicielskiego „Równość płci jest jednym z trzech kluczowych filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Zaczęliśmy od akcji #NieCzekam107lat, jej kolejną odsłoną była #BazaEkspertek, niezwykle ważny dla nas – mediów – projekt. W ramach tego obszaru, w tym roku postanowiliśmy skupić się na równości rodzicielskiej. Nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich, mogą wpłynąć na przejęcie przez mężczyzn części obowiązków domowych, a to przełoży się na szanse samorealizacji kobiet, wzrost poczucia ich własnej wartości – mówi Karolina  Nowak  Luśtyk  – Sustainability  Marketing  Manager  w Ringier  Axel  Springer.

Wspieranie  równości  płci  nie  jest  możliwe  bez  działań  na rzecz  rozwoju  zawodowego  obojga rodziców.  Dlatego  w styczniu  magazyn  Forbes  Women  należący  do Ringier  Axel  Springer przeprowadził  ranking  firm  wspierający  równość  rodzicielską  „Firma  przyjazna  tacie  na  etacie”.  Zebrano  najlepsze  praktyki  stosowane  przez  pracodawców  dbających  o równowagę między  życiem  zawodowym  i prywatnym.  W dalszej  perspektywie  chcąc  pomóc  biznesowi zainspirować  się  i ułatwić  wprowadzanie  zmian,  wydany  zostanie  e-booka,  który podpowiada  jakie  kroki  należy  podjąć,  by stać  się  liderem  w tym  obszarze.  Korzyści  z  urlopów  rodzicielskich  są wielowymiarowe-  kluczowa  jest  perspektywa  dziecka,  ale   rozwiązanie  to  przynosi  korzyści  wszystkim:  ojcom,  matko  a także  właśnie  pracodawcom.

„Po ustawodawcy, pracodawcy są drugim najważniejszym ogniwem tej bardzo potrzebnej i ważnej zmiany. Z badań naszej fundacji wynika, że ojców przed korzystaniem z urlopu powstrzymuje obawa przed utratą pracy czy obawa, że coś ominie ich w pracy (podwyżka, awans). Pracodawcy powinni mieć świadomość korzyści, jakie sami odnoszą kiedy ojcowie-ich pracownicy korzystają z urlopów rodzicielskich. Powinni odważnie informować o prawach ojców oraz obalać stereotypy dotyczące ról płciowych w rodzinie, zgodnie z którymi ojciec jest żywicielem rodziny, a kobieta zajmuje się dziećmi i domem. Tego oczekują od pracodawców zarówno mężczyźni, jak i kobiety.” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care

 

Celem  kampanii  #TataWDomu  jest  zachęcenie  rodziców  do równego  podziału  obowiązków opiekuńczych,  a w efekcie  zmniejszenie  nierówności  pomiędzy  kobietami  a mężczyznami.  W  Polsce  nadal  jdominują  stereotypy  i wielu  mężczyzn  obawia  się  reakcji  otoczenia- pracodawcy,  kolegów  czy  rodziny.  Stad  pomysł  na kampanię  w której  znani  ojcowie zachęcają  do zmiany  formuły  i pokazują  jak  ważne  jest  ojcostwo.  Ambasadorami  akcji  zostali: Wiktor  Zborowski,  Tomasz  Sekielksi,  Krzysztof  Zalewski,  Radosław  Pazura,  Przemysław Saleta,  Damian  Michałowski,  Krzysztof  „Jankes”  Jankowski.

Wierzymy  że  skuteczne  działanie  to  też  mądre  wspieranie.  Dlatego  partnerami merytorycznymi  akcji  jest  United  Nations  Global  Compact  Network  Poland  oraz  fundację Share  the  care,  która  od  dawna  promuje  temat  równości  rodzicielskiej. Promocja  akcji  jest  prowadzona  szeroko  w mediach  internetowych,  drukowanych,  w radio oraz  kinach  a także  w mediach  społecznościowych  własnych  i zewnętrznych  . Za  koncepcje kreatywną  całej  kampanii  odpowiada  agencja  Must  Be  Loud  oraz  dział  marketingu  Ringier Axel  Springer  Polska,  za  współprace  z influencerami  –  agencja  2koma7,  produkcja  spotów video  została  zrealizowana  przez  Papaya  Films.

Więcej na temat kampanii TATA W DOMU na stronie onet.pl

Share (the care)
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin