W czerwcu 2023 wystartowała wspólna kampania Fundacji Share the Care i Urzędu Miasta Krakowa “Nowe Prawo dla Ciebie Tato!”.
To odpowiedź na wdrożoną w kwietniu dyrektywę work-life balance przyznająca ojcom m.in.prawo do 9 tygodni nietransferowanego urlopu rodzicielskiego. W Polsce z urlopu rodzicielskiego korzysta tylko 1% ojców (stan na 2022 r, dane ZUS). Częstą przyczyną tak niskiego wykorzystania urlopów przez ojców jest ich brak znajomości swoich praw. Brakuje komunikacji do ojców oraz informatorów adresowanych bezpośrednio do nich.
Wdrożenie dyrektywy work-life balance to idealna okazja, aby pokazać ojcom nowe świadczenia tylko dla nich oraz przypomnieć o prawach jakie już mają.
“Wdrożenie dyrektywy work-life balance w Polsce to krok w kierunku równości rodzicielskiej w Polsce i postrzegania ojców jako równoprawnych opiekunów dzieci. To ważne, aby ojcowie znali swoje prawa i uwierzyli w to, że ich obecność w życiu dziecka jest tak samo kluczowa jak obecność mamy.” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care.
Celem kampanii ”Nowe prawo Taty” jest dotarcie do ojców i informowanie ich na temat ich praw po urodzeniu się̨ dziecka z szczególnym uwzględnieniem nowych praw dla ojców wynikających ze wdrożenia dyrektywy work-life balance.
W ramach kampanii powstał specjalnie przygotowany bezpłatny informator na temat praw przysługujących po urodzeniu dziecka pełen wiedzy i ojcowskich inspiracji.
Do Kampanii dołączyło również Miasto Stołeczne Warszawa. W ramach kampanii powstaną 3 praktyczne odcinki podcastu oraz cykl postów informujących o prawach przysługujących ojcom.
Więcej o kampanii oraz informator o prawach ojców znajdziecie tu: https://teamrodzina.pl/prawa-taty/