Data:
28/05/2020
Dla rozwoju każdego dziecka ważna jest silna i zdrowa więź z obojgiem rodziców. Zaangażowanie zarówno mamy jaki i taty w opiekę nad dzieckiem od początku jego życia wpływa pozytywnie na jego poczucie bezpieczeństwa, otwartość na świat i pewność siebie. Równe dzielenie obowiązków w opiece nad dziećmi to doskonała inwestycja w relację – z dzieckiem i partnerem. Inwestycja, która będzie procentować dla całej rodziny. Z okazji Dnia Dziecka zapraszamy na dyskusję poświęconą korzyściom jakie odnosi dziecko, kiedy ma szansę na budowanie relacji z obojgiem rodziców.
Koordynatorka działu badawczego, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Socjolożka, absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Koordynatorka działu badawczego w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, prowadząca sekretariat redakcji czasopisma naukowego „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”. Ukończyła Szkołę Trenerów House of Skills oraz FDDS. Zrealizowała wiele badań z obszaru przemocy wobec dzieci, dobrego rodzicielstwa, kontaktu dzieci i młodzieży ze szkodliwymi treściami w internecie. Autorka szeregu publikacji , m.in. „Ogólnopolska diagnoza problemu przemocy wobec dzieci„ (FDN, 2013), „Survey of adverse childhood experiences and associated health-harming behaviours among Polish students„ (WHO, 2018). Współprowadzi podcast Wspólne Dzieci = Wspólne Obowiązki dla Fundacji Share the Care.
Psycholog, Uniwersytet SWPS
Psycholog, seksuolog i mediator rodzinny, adiunkt Uniwersytetu SWPS. Autorka artykułów na temat rodzicielstwa, dorastania oraz kompetencji społeczno-emocjonalnych i dobrostanu. Prowadzi prywatną praktykę, pomagając zarówno młodzieży, jak i osobom dorosłym w ramach terapii indywidualnej, grupowej oraz terapii par.
Psycholog, Psychoterapeuta
Jestem psychologiem i psychoterapeutą. W mojej pracy skupiam się na wspieraniu młodzieży i dorosłych doświadczających różnego rodzaju kryzysów. Już na początku drogi zawodowej odkryłem, jak wielka moc ukryta jest w relacjach rodzinnych i jak bardzo może być zahamowana w chwilach kryzysu. Dlatego też bliskie jest mi podejście systemowe, traktujące rodzinę jako dynamiczny system, w którym każda osoba jest równie ważna i ma wyraźny wpływ na tworzenie rodzinnej codzienności. Chcąc coraz skuteczniej wychodzić naprzeciw potrzebom osób poszukujących wsparcia psychologicznego, swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanego superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Liderka i prekursorka Pozytywnej Dyscypliny w Polsce
Z wykształcenia pedagog, profilaktyk społeczny, coach i mediator. Liderka i prekursorka Pozytywnej Dyscypliny w Polsce, pełniąca funkcje International Advisor dla Positive Discipline Association. Dzięki tej metodzie wspiera rodziców i nauczycieli w rozwoju świadomości i kompetencji wychowawczych. Prowadzi warsztaty, szkolenia i webinary oraz projekty z zakresu profilaktyki społecznej. Mają one na celu profilaktykę przemocy i przestępczości dzieci i młodzieży dzięki rozwojowi kompetencji wychowawczych osób dorosłych. Pozytywna Dyscyplina zmienia oblicza polskiej edukacji i systemu wychowania w naszym kraju, gdzie naturalnym staje sie wzajemny szacunek i konstruktywne sposoby komunikacji. Pracuje w szkole jako wychowawca, pedagog szkolny i tutor. Prywatnie spełniona mama i macocha wychowująca sześcioro dzieci.
Psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego; Ukończyła kilkuletnie podyplomowe szkolenie z analizy grupowej i psychoterapii psychoanalitycznej w IGA „Rasztów”, podyplomowe studia pedagogiczne oraz następujące kursy: z psychoterapii psychoanalitycznej dzieci i młodzieży przy SPPDM (PTPP), z obserwacji niemowląt metodą E. Bick u Ory Dresner oraz warsztaty z Play Therapy u Emmy McBride (z Wielkiej Brytanii). Posada 20letnie doświadczenie zawodowe W latach 1998–2000 zajmowała się interwencją kryzysową i poradnictwem psychologicznym. W latach 2000–2007 pracowała na zamkniętym oddziale psychiatrycznym przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji. Od 2006 roku prowadzi prywatną praktykę, od 2009 roku– Gabinet Psychoterapii przy ul. Paryskiej. Przez lata współpracowała z Centrum Psychoterapii BEN, Poradniami ProPsyche w Warszawie oraz PZP dla Dzieci i Młodzieży w Józefowie. Współpracuje z WSAP w Białymstoku i Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Kandydatka na superwizora i analityka treningowego IGA „Rasztów”. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Instytutu Analizy Grupowej oraz Towarzystwa Na Rzecz Psychologicznego i Społecznego Podejścia do Psychoz (The International Society for Psychological and Social Approaches to Psychosis).
Psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, studiów podyplomowych z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Ośrodku Regeneracja. Kończy szkolenie w Krakowskiej Katedrze Psychiatrii w podejściu systemowo-psychodynamicznym. Ma na swoim koncie odbyte staże w Zakładzie Wczesnej Interwencji Psychologicznej w Instytucie Matki i Dziecka oraz na Oddziale Dziennym dla Dzieci w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii. Ukończyła również studium pracy terapeutycznej z kobietą i jej rodziną w temacie depresji w okresie okołoporodowym. Kształci się w psychoterapii opartej na mentalizacji we współpracy z Anna Freud Center z Londynu.
Pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w Centrum Dziecka i Rodziny im. Aliny Margolis-Edelman. Prowadzi terapię dzieci w wieku przedszkolnym, diagnozę psychologiczną dzieci (0-6 lat), terapię rodzinną oraz konsultacje z rodzicami w zakresie trudności wychowawczych i emocjonalnych. Swoją pracę psychoterapeutyczną poddaje regularnej superwizji.
Jest współautorką scenariuszy zajęć dla rodziców z obszaru profilaktyki krzywdzenia małych dzieci oraz szkoleń dla profesjonalistów pracujących w tym obszarze, w tym Akademii Dobrego Opiekuna i Akademii Dobrego Kierownika – cykli szkoleń dla kierowników, nauczycieli i opiekunów pracujących w żłobkach i przedszkolach.